Festiwal Filmowy SIŁY ŻYCIA

Witamy!
Festiwal SIŁY ŻYCIA trwa.

Międzynarodowy konkurs na najlepsze filmy został już rozstrzygnięty. Laureatów można poznać pod zakładką START. Odbyły się już festiwalowe pokazy w kinie.

Teraz wspaniały wybór filmów pokazujących skąd brać siły życia czeka na publiczność on-line.

Żeby mieć dostęp do niemal wszystkich festiwalowych filmów 24 godz. na dobę, siedem dni w tygodniu, aż do 3o listopada, wystarczy kliknąć w zakładkę VOD powyżej i wykupić bilet na festiwal.

Filmy, których nie będzie na VOD to „Radical Move” i „Ta którą kocham”. Film „Twarze Agaty” będzie można oglądać do 20 listopada.

Filmy adresowane do młodych widzów opatrzone będą literą M.

Przed podjęciem decyzji o zakupie biletu zapraszamy do zapoznania się z krótkimi opisami 50 filmów pod zakładką FILMY. Opisy te są dostępne również na VOD.

Lista filmów zakwalifikowanych

Minione już wydarzenia festiwalu przedstawia krótki artykuł prasowy, dostępny pod ikoną pdf obok.

Obrazu dopełniają liczne zdjęcia dostępne pod zakładką GALERIA. Żeby posmakować festiwalowego klimatu można też sięgnąć do krótkiego filmu poniżej, który przysłał w prezencie nasz gość festiwalowy i laureat, Predrag Todorowić z Serbii. Przyjechał z ekipą z tak daleka i uwiecznił fragmenty festiwalowej gali oraz jedno z wielu spotkań reżysera z widownią, jakie miały miejsce bezpośrednio po projekcjach – swoją rozmowę z młodymi widzami po projekcji filmu „Krośnja – Korona Drzewa”.

Predrag, drogi przyjacielu, dziękujemy!

JURORZY

DARIUSZ REGUCKI - Przewodniczący Jury

Niezależny twórca, scenarzysta i reżyser. Komponuje muzykę teatralną, oraz filmową. Zrealizował w Polsce i za granicą ponad sto dwadzieścia filmów: edukacyjnych/fabularnych (krótki metraż), dokumentów, dokumentów fabularyzowanych i trzy pełnometrażowe fabuły: Karolina, Bóg w Krakowie, Opiekun. Autor wyjątkowych i spektakularnych dzieł takich jak np. skomponowanie oratorium ,,Cracovia est” i reżyseria głównego punktu obchodów Jubileuszu 750-lecia lokacji Miasta Krakowa na prawie magdeburskim.

Zdobywca licznych nagród. Należą do nich, między innymi:

  • Nagroda Ministra Kultury i Sztuki w kategorii – dorobek artystyczny – reżyser, za 2020 rok
  • Pięciokrotnie Złoty Kopernik na Festiwalu Filmów Edukacyjnych EDUKINO w edycjach: 2013, 2014, 2018, 2019, 2020
  • Grand Prix na Międzynarodowym Festiwalu Mundi 2017 za film „Historia ukryta w Czekoladzie”
  • I nagroda w kategorii filmów fabularnych: XXXI Międzynarodowy Festiwal Filmów i Multimediów Niepokalanów 2016 za film „Bóg w Krakowie”
  • I nagroda w kategorii filmów fabularnych: XXX Międzynarodowy Festiwal Filmów i Multimediów Niepokalanów 2015 za film „Karolina”
  • Nagroda Przewodniczącego Jury XIV Międzynarodowego Festiwalu Filmów i Multimediów Niepokalanów 1999, za scenariusz i reżyserię filmu „Tatusiu, jesteś mi potrzebny”

MAREK BRODZKI

Polski reżyser, scenarzysta, dokumentalista. Autor – reżyser i scenarzysta – pierwszej ekranizacji Sagi Andrzeja Sapkowskiego, filmu i serialu „Wiedźmin” (2001), opowieści, która jest podstawą najpopularniejszej polskiej gry wideo…

Przyjaciel i wieloletni współpracownik Andrzeja Wajdy. Współpracował jako drugi reżyser z szeregiem reżyserów polskich i zagranicznych: Andrzejem Wajdą, Romanem Polańskim, Krzysztofem Zanussim, Volkerem Schloendorffem, Stevenem Spielbergiem, Markiem Koterskim, Costa-Gavrasem. Ze Stevenem Spielbergiem współpracował przy filmie „Lista Schindlera” (1993). Był też drugim reżyserem filmu „Dramat Drezna” (2005), który otrzymał nagrodę Emmy.

Jest reżyserem i scenarzystą serii filmów edukacyjnych „Historia w ożywionych obrazach”, za które trzykrotnie otrzymał Złotego Kopernika.

Cykl edukacyjny „Jan Matejko – Historia w ożywionych obrazach” jest próbą przedstawienia kluczowych momentów historii Polski w formie filmowo „ożywionych” obrazów Jana Matejki.

„Polska Niepodległa” to druga odsłona cyklu, na którą składa się dziesięć ekranizacji wybranych dzieł malarskich i grafik, przedstawiających wydarzenia oraz postacie związane z dążeniami do odzyskania przez Polskę niepodległości. Stwarza widzom okazję, aby niejako wejść do wnętrza obrazu, przyjrzeć się jego bohaterom, usłyszeć ich rozmowy, a także poznać kontekst historyczny, w jakim znajdowała się Polska tuż przed momentem, kiedy wszyscy bohaterowie zastygli zamknięci w klatce czasu i ramie malarskiego dzieła.